BAYRAM İKRAMLARI-- [ÖNERİLERİM]

KAKAOLU ISLAK KURABİYE:
 MALZEMELER:2 yumurta,1 paket yumuşak margarin,1/2 su bardağı toz şeker,4 yemek kaşığı kakao,1 paket kabartma tozu,1 paket vanilya,alabildiği kadar un
ŞERBET:2,5 su bardağı su,2,5 su bardağı şeker, YAPILIŞI:malzemelerle kurabiye yapılır,200 derecede 20 dakika kadar pişirilir,bu arada şerbet yapılır ılınınca fırından çıkan kurabiyeler şerbete atılır 5 dakika kadar bekledikten sonra servis tabağına alınır istenirse hindistancevizi ekilir.

 BAHARATLI KURABİYE TARİF EN ALTTA


 KALMIŞ. BAYATLAMIŞ KEKLERİ KREMA İLE ISLATIP YUVARLAYABİLİR, ÇİKOLATA- KAKAO-HİNDİSTAN CEVİZİ GİBİ MALZEMELERE BATIRABİLİRSİNİZ




 HAŞHAŞLI ISLAK KURABİYE
  • 1  yumurta,
  • 1 çay bardağı şeker, 
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 125 gr oda sıcaklığında margarin,
  • 4 yemek kaşığı kakao,
  • 1 paket vanilya 
  • 1 paket kabartma tozu 
  • Aldığı kadar un. 
  • mavi haşhaş bulamak için
Şerbeti İçin:
  • 2 çay bardağı su,
  • 2 çay bardağı şeker.


MALZEMELER:
125 GR tereyağ veya teremyağ 
1 su bardağı sıvıyağ 
yarım çay bardağı sirke
1,5 kaşık tozşeker
1 tatlı kaşığı çörekotu 
1 tatlı kaşığı pulbiber 
1 tatlı kaşığı kavrulmuş susam(ben ekledim) 
1 tatlı kaşığı mahlep
1 tatlı kaşığı  silme tuz
1 pk kabartma tozu(ben susam-mahlep çeşnili kullandım)
1 yumurta (beyazı içine-sarısı üzerine )
1 tatlı kaşığı biber salçası(ben ekledim)
UN 
YAPILIŞI:
ALABİLDİĞİ KADAR UN İLE KULAK MEMESİ YUMUŞAKLIĞINDA hamuru yoğurup küçük kurabiyeler yaptım,yumurta sarısı sürüp susam ektim yağlı kağıt serilmiş  tepsiye dizip kızarana kadar pişirdim.

Yorumlar

ee dedi ki…
dilek haım bu bayramlık ikramlardan bende istiyorum :D