SERBETLİ UN HELVASI



 bizim evde geceleri genellikle tatlı olmadığında direk un helvası istenir, saat kaç olursa olsun yapılır da, sıcak sıcak yenir.. Ama benim küçük oğlumun tercihi bu soğuk helva yapması biraz daha uzun çünkü şerbet ve un soğuyunca birleşiyor..
2009 yılında bloglarda çok modaydı hepimiz yapmıştık ama ben kayıtlarımı bulamadım o zaman gelsin tarif...
                                              MALZEMELER: (BEN YARIM ÖLÇÜ YAPIYORUM)
                                             9 su bardağı un 
                                             125 gram margarin
                                             125 gram tereyağ
                                             1 çay bardağı sıvı yağ
                                                 ŞERBETİ
                                            3 su bardağı şeker
                                            3 su bardağı su
                                            Yarım limon suyu
                                                ÜZERİ İÇİN
                                               Antep fıstığı

YAPILIŞI
Öncelikle şerbeti hazırlayıp iyice soğutalım
Tereyağı ve margarini büyük bir tencerede eritelim .
4 su bardağı unu ekleyip 5 dakika kavuralım .
Sulandığı zaman diğer 5 bardak unu ekleyelim , sürekli karıştıralım
Rengi dönene kadar kavuralım . (yanmaması için sürekli karıştırmak gerekiyor .)
Ocağın altını kapattıktan sonra kaşıkla ezerek soğutalım
Hem helva, hem şerbet soğuk olacak. Şerbeti helvaya dökelim ve elimizle isterseniz kaşıkla karıştıralım . borcama dökelim ve elimizle bastıralım buzdolabında bekletip daha sonra kare veya baklava dilimi şeklinde keselim .



Yorumlar