SODALI POĞAÇA



bayatlamayan, yumuşacık bir poğaça tarifi... Portakal Ağacı ndan denemiştim...
MALZEMELER:  

  • 1 şişe soda -oda ısısında
  • 1 bardak ılık süt 
  • 1 bardak sıvıyağ  
  • 1 paket kuru maya (ya da 1 pk paket yaş maya)  
  • 2 kaşık toz şeker  
  • 1 tatlı kaşığı tuz 
  • alabildiği kadar un  

İÇ MALZEME:  
ben sosisli yaptım, sosis-zeytin-peynir-patates kullanabilirsiniz.
YAPILIŞI: 
  1. Derin bir yoğurma kabının içine ılık sütü ve şekeri koyup yaş mayayı eritin.
  2. Üzerine sıvıyağ, soda, tuz ve un koyup yoğurun, gerektikçe un eklemeye devam ederek elinize yapışmayan yumuşak bir hamur elde edin.
  3. Hamuru yarım saat  kadar mayalandırın. Hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp açın, ortasına dilediğiniz iç malzemeyi koyup yuvarlak şekilde kapatın.
  4. Poğaçaları yağlı kağıt serili fırın tepsilerine dizin. Tepside de tekrar kabarıncaya kadar bekletin. 
  5.  üzerine yumurta sarısı sürüp, dilerseniz susam ve çörekotu serpin.
  6. Önceden ısıtılmış 200 derece fırında pişirin. çıkınca üzerlerini örtün...

Yorumlar

Unknown dedi ki…
Ellerine sağlık Dileğim senle ben mutfaktan çıkamayız:))) Öpüyorum...
TuruncuTatlar dedi ki…
Ellerine saglık canım sevgiler
Ayşe'nin Mutfağı dedi ki…
Cok guzel olmus. Ne zamandir pogaca yapmiyorum. Bizim evde herkes diyette kimse hamur isi yemek istemiyor ama arada bir yapmak lazim :)))))
BAL TATLISI dedi ki…
ellerine sağlık
çok güzel görünüyor bayatlamamasıda çok güzel