19 Temmuz 2013 Cuma

SAKSI KEBABI-VİŞNELİ İRMİK TATLISI / Ramazan Mutfaklarına Sihirli Eller Dokunuyor-2-

SAKSI  KEBABI




MALZEMELER: 
  •  2 TANE BOSTAN PATLICAN 
  • MİSKET KÖFTE  
  • 2 PATATES 
  • 2 TANE DOMATES 
  • 1 DİŞ SARIMSAK 
  • KARABİBER-TUZ  

YAPILIŞI:  
  • Patlıcanlar  alacalı soyulup ortadan ikiye bölünür, 
  •  İçleri oyulup tuzlu suda yarım saat kadar bekletilir, 
  • Daha sonra iyice kurulanıp bol yağda kızartılır. 
  • Kıyma-soğan ve baharatlarla yapılmış olan misket köfteler ve küp küp doğranan patatesler kızartılıp patlıcanların içlerine doldurulur.  

SOS İÇİN:  
  • 2 Domates rendelenir az sıvıyağda sarımsak-tuz ve karabiberle pişirilir. tepsinin altına sos yayılıp üzerine patlıcanlar oturtulur, 15 dk kadar fırınlanır. 



VİŞNELİ İRMİK TATLISI
MALZEMELER
  • 1 KİLO SÜT   
  • 10 KAŞIK İRMİK  
  • 12 KAŞIK TOZ ŞEKER  
ÜZERİ İÇİN:
  • 4 BARDAK VİŞNE SUYU 
  • 4 KAŞIK NİŞASTA  
  • 6 KAŞIK ŞEKER  
  • VİŞNE TANELERİ  

YAPILIŞI: 
  • Süt-şeker ve irmik tencereye konup muhallebi pişirilir, 
  • Islatılmış kalıbın altına dökülür. 
  • Vişne suyu-nişasta - şeker ve 1 kase vişne birlikte pişirilir 
  • İrmikli muhallebinin üzerine dökülür 
  • Buzdolabında soğumaya bırakılır,
  • 3-4 saat sonra ters çevirilip servis edilir.

9 yorum:

Aşçı Fok dedi ki...

Dilek sen insanı 500 kilo yaparsın! :) Nedir bu tariflerin ve fotoğrafların iştahı böyle... Çok özendim...

Dilekkmutfakta dedi ki...

Nurdan ablacım teşekkür ederim, Ramazan'da biraz daha fazla çalışıyorum malum evde 3 erkek ve aç:))))ama hiç biri henüz 500 kilo değil....

Arzu GÖNCÜ HANGÜL dedi ki...

İki resimde çok iştah açıcı görünüyor,ellerinize sağlık..Bana da beklerim,sevgiler..

nursen aksoy dedi ki...

Dilekcim bu nasıl muhteşem bir yemek olmuş,severim ben senin o saksılarını..Bayıldım,hemen yapacağım..ellerine sağlık arkadaşım,afiyetle yiyin..öpüyorum..

Pembe Tatlar dedi ki...

Her ikisinede hayır demem ellerine sağlık canım :)

derya SEZGİN dedi ki...

Dileğim sayfan harika olmuş yemek ve tatlı nefis başarılar dilerim.Bende mi katılsam:)))Bereketli sahurlar, öpüyorum...

Turuncu Tatlar dedi ki...

ellerine sağlık canım her şey harika görünüyor bloğunu takibe aldımtatlım bende beklerim sevgiler...;)

Bir Kase Lezzet Ayşe Alkan dedi ki...

eline sağlık canım.

Aysel dedi ki...

Saksı kebabını çok beğendim. Tatlıya diyecek söz yok. Harika olmuşlar, ellerine sağlık, hayırlı ramazan sofraları...Sevgiler.

Kurban Bayramında Alınabilecek En Güzel Hediye

Kurban Bayramı ’nda sevdiklerinizi ziyaret ederken, yıllar boyunca kullanabilecekleri pratik bir hediye de vermeye ne dersiniz? Yalnız uyara...