GÜNEŞ ÇÖREK





BU TARİFİ http://cahidejibek.com/2011/10/13/mayali-hamurdan-gunes-borek/#more-9556  bloğunda gördüğümden beri  hep aklımda ama denk gelmedi,dün tv programlarından birinde yapılınca bugün gözümü açtığım gibi hamuru mayaladım  aman Allahım harika bir hamur yapımı çok zevkli sonuç ise mükemmel benim gibi bir yere not edip bir ara yaparım diye bekliyorsanız şimdi tam zamanı mutlaka bu lezzeti tadın-tattırın derim. 
MALZEMELER:  
1 BARDAK süt   
yarım bardak sıvı yağ 
yarım bardak yoğurt
1 YUMURTA 
1 tatlı kaşığı kuru maya 
1 yemek kaşığı şeker 
1 tatlı kaşığı tuz 
yaklaşık 5 bardak un 
  1. İÇ MALZEME: ben patates haşlayıp az sıvı yağda 1 tane soğanla birlikte kavurdum , pul biber,nane ve karabiberle tatlandırdım.çok az maydanoz doğradım.    
  2.   
  • ARAYA SÜRMEK İÇİN: 100 GR KADAR ERİMİŞ TEREYAĞ 
  • ÜZERİ İÇİN: 1 yumurta sarısı -1 kaşık yoğurt  
  • YAPILIŞI:  hamur malzemesi ile hamuru yoğurup yarım saat kadar dinlendirin,hamuru merdane ile dikdörtgen olacak şekilde açın üzerine fırça ile sıvı yağ sürüp zarf şeklinde katlayın ve dolapta yarım saat ya da dondurucuda 10 dk bekletin daha sonra merdane ile tekrar açıp iç malzemeyi bolca her yerine yaydırın rulo yapıp elinizle sıkarak inceltin ve yağlı kağıt üzerinde simit şeklinde yuvarlayıp kağıtla birlikte  tepsiye yerleştirin resimdeki gibi kesikler atın yumurta sarısı ve yoğurt karışımından sürüp susam ekin tepsi mayası için bekleyip önce 180 derecede daha sonra içinin pişmesi için 170 dereceye düşürerek  pişirin.


Yorumlar

Unknown dedi ki…
çok güzel görünüyor elinize sağlık
LaceToys dedi ki…
Benimde var böyle tariflerim sıra bekleyen. Çok lezzetli görünyor. Afiyetler olsun. Ellerine sağlık. İzmirdenlezzetler
Nurşen Aksoy dedi ki…
Bayıldım,ellerinize sağlık..İlk misafirime yapacağım..Dilekcim..
sarımutfak-hande dedi ki…
süper olmuş bayıldım denenecekler arasına aldım
ellerine sağlık
Ben de çok beğendim Dilekcim. Ellerine sağlık... :)
Yemek ve Hobi dedi ki…
cok nefis görünüyor ellerinize saglik
Zeyno'nun Mutfağı dedi ki…
Bayıldımmm. Ellerine sağlık canım.. Mutlaka deneyeceğim..sevgiler..
Ayşe'nin Mutfağı dedi ki…
çok güzel ek yeri hiç belli olmamış ellerinize sağlık
Lezzet Senfonisi dedi ki…
Harika fotoğraflamışsınız, etkilenmemek mümkün deil, ellerinize sağlık nasılda şık görünüyor üstelik, insan kesip, yemeye kıyamaz :D
Sevgiler...
Unknown dedi ki…
Aman yarabbim rüya mı görüyorumm..harika görünüyor.
Unknown dedi ki…
Aman yarabbim rüya mı görüyorumm..harika görünüyor.