MAYALI ve KABARTMA TOZLU POĞAÇA



MALZEMELER:
1 bardak yoğurt
1 bardak yağ(yarısı eritilmiş margarin, yarısı sıvıyağ)
1 paket kabartma tozu
1 paket yaşmaya ya da kurumaya
1 yumurta -tuz
üzeri için yumurta sarısı-susam
YAPILIŞI:
tüm malzeme cıvık olacak şekilde yoğurulur ,yaş maya kullanılacaksa biraz ılık sütle eritilir,kuru maya kullanılacaksa direk una karıştırılır.Hamurun mayalanması beklemeden poğaçalar yapılıp tepsiyle mümkünse 1 gün dolapta bekletilir ertesi gün yumurtası sürülüp pişirilir,geceden yapılıp sabah gelecek misafirlere sıcak sıcak ikram edilebilecek harika bir poğaça,ben bunları bekletmeden pişirdim yine de çok güzel oldular mutlaka denenmesi gereken bir tarif...
alabildiği kadar un

Yorumlar

Unknown dedi ki…
Bende isterim bak ağlarım yoksa:))
Ellerine sağlık canım nasılda kabar
mışlar öpüyorum.
durme durme dedi ki…
Sıcacık, mis gibi kokmuştur. Nar gibi olmuş poğaçaların. ellerine sağlık, sevgilerle
Dilek Mutfakta dedi ki…
Deryam ağlama,atla gel yetişirsin bitmeden:))))
ebru dedi ki…
Poğaçalar çok nefis görünüyor. Ellerine sağlık.
sarımutfak-hande dedi ki…
ohhh puf puf süperler
ellerine sağlık
Poğaçalar nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...
made in funda dedi ki…
bayılırım poğaçaya.ellerine sağlık...
DİLEKCİM BEN GELDİM ÖZLEDİM SENİ CANIM NERLERDESİN
NE BU HAMARATLIK MMMMM
BENDE İSTİYORUM DERYA ABLAM GİBİ
BANA DA BEKLERİM ŞEKERİM
:))
durutarifler dedi ki…
Dilekcim nefis olmuş gerçekten
Ellerine sağlık
İyi hafta sonları
Sevgiler
Gönül dedi ki…
poğaçalar enfes görünüyor..ellerinize sağlık..
Marifetane hobi dedi ki…
28 MART-28 NİSAN tarihleri arasında

http://www.marifetane.com/ yani ben ev sahibeliği yapacağım...

Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz...

Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız....

“Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!”

Muhammed Mustafa (s.a.v)

Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğiz :)

Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için Marifetane (Elif Hatice) ye gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp

http://www.marifetane.com/ adresimde yayınlayacağım :)

Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar)
YeMeK vAkTi dedi ki…
Bende genelde ikisini birden kullanırım kabartma tozu daha bir geç bayatlatıyor sanki
canikom dedi ki…
çok nefis görünüyor.maya ve k.tozu neden bir arada kullanılıyor ve ne işe yarıyor merak ettim.selamlar.......
mavibeyazyemekler dedi ki…
Tarifinizi not aldım, en kısa sürede denemek üzere.Ellerinize sağlık..
http://mavibeyazyemekler.blogspot.com.tr/
Tarifdiyarim.com dedi ki…
Tarifiniz bir harika
www.tarifdiyarim.com