HANIMGÖBEĞİ TATLISI


Hanımgöbeği tatlısını Ramazanda www.kibeleninmutfağı.blogspot.com arkadaşımızın sayfasında görüp denemiştim biz çok beğendik yapmak isteyene kolay gelsin işte tarif....
MALZEMELER:

125 gr margarin
1,5 su bardağı su
2 su bardağı un
3 yumurta
ŞERBET:
3 su bardağı seker
2,5 su bardağı su
1 tatlı kasığı limon suyu
YAPILIŞI:Öncelikle su ve şeker kaynatılır kaynayan şerbetin altı biraz kısılır kıvama gelene kadar kaynatılır, limon suyu eklenir karıştırılır. ocaktan alınır soğuması beklenir.
Hamur profiterol hamuru gibi hazırlanır 125 gr margarin suyla kaynatılır yağ eriyince un eklenip helva kıvamına gelinceye kadar karıştırılır altı kapatılıp ılınmaya bırakılır daha sonra 3 yumurta teker teker hamura yedirilir el biraz yağlanıp hamurdan cevizden biraz büyük parçalar kopartılır elde yuvarlanıp ortası parmakla delinir bu şekilde tüm hamur hazırlanıp soğuk yağa dizilir yağın altı yakılıp sallayarak kızartılır, bu tava bitip tekrar kızartılacaksa yağın soğuması beklenir yada 2 tava kullanılır kızaran tatlılar soğuk şerbete atılır birkaç dakika bekletilip servis tabağına alınır..
Ben hamurun bir kısmını krema sıkacağı ile sıkıp tulumba tatlısıda yaptım.

Yorumlar

kelebeklisaniyeler dedi ki…
Canim selamlar,ellerine saglik enfes olmus,görünce simdi çok canim çekti sahane olmus,afiyet bal seker olsun,iyi pazarlar...
Adsız dedi ki…
Ellerinize sağlık.
Böyle pazar pazar evde otururken ne kadar güzel geldi gözüme.
Sevgiler.
Unknown dedi ki…
Canımmmmmmm süpersin ellerine sağlık valla muhteşem görünüyor,bende isterim ama tabağı aldım,öptüm...
Unknown dedi ki…
adaşım ellerine sağlık bende denemiştim gerçekten çok güzel bir tatlı,sayfama uğrarsan bir ödülün var sevgiler
Adsız dedi ki…
merhabalar canım çok güzel olmuş ellerine sağlık sevgilerimle nilgün
made in funda dedi ki…
çok lezzetli olmuş.ellerine sağlık canım..sevgiler...
PAPATYA PRENSES dedi ki…
kesinlikle enfesss bir tatlı oluyor,herkese tavsiye ederim ben de:)

ellerine sağlık,süper görünüyorlar:)
hayatkazanbenkepce dedi ki…
canım ellerine sağlık , şahane gözüküyorlar...
Unknown dedi ki…
ohhh nefissss olmus canim ellerine saglik banucugumun tariflerine diyecek yoktur onunda ellerine saglik.
blog odulu icin seni kutlarim canim.
kucak dolusu selam ve sevgilerrr.