BANYOLU BÖREK

MALZEMELER:3 yufka,yarım paket margarin,1 yumurta sarısı İÇ MALZEME:kıyma, küçük kavanoz hazır garnitür,tuz,karabiber,kekik
YAPILIŞI:önce iç malzeme hazırlanır soğumaya bırakılır,az margarinle kıyma kavrulur,ineceğine yakın garnitürler süzülüp eklenir birkeç kez döndürüp altı kapatılır..Tuz,karabiber ve kekik eklenir.Yarım paket margarin eritilip hafif soğutulur ilk yufka masaya yayılır araya yağ sürülüp 2.yufka serilir tekrar yağlanır 3.yufkada serilip yağlandıktan sonra yufka sigara böreği gibi 16 parçaya bölünür.Soğuyan iç malzeme paylaştırılıp börekler bol bol sarılır.Derin bir kabın içerisine soğuk su konup börekler yarım saat kadar bekletilir daha sonra kağıt havlu üzerine çıkarılır,yağlanmış tepsiye dizilip üzerlerine yumurta sarısı sürülür,istenirse susam,çörekotu veya galete unu serpilip fırınlanır.AFİYET OLSUUUNNN.....

Yorumlar

SOFRAM dedi ki…
Dilekcim günaydın,ziyaretin için teşekkürler, bu ay çok yoğun geçti sayfalara giremedim, inşallah bundan sonra aksatmayız. Canım banyolu börek ve yaptığın herşey çok güzel, bu böreği ben de çok sık yaparım, yiyenler çok beğeniyorlar, senin de ellerine sağlık canım, bu arada oğlumuzun doğum günü de kutlu olsun, sağlıklı, mutlu nice uzun yıllar diliyorum canım... Görüşmek üzere öptüm canım...
Dilek Mutfakta dedi ki…
şükür kavuşturana arkadaşım,daha sık beklerim özletme kendini bende öptüm.
dogada.blogspot.ru dedi ki…
dilekçim herkesin çok sevdiği bir börek çıtır çıtır oluyor ben biraz değişik yapıyoruum suya batırıp çıkartıyorum bekletmiyorum buzlukta bekletiyorum bir gece senin yaptıkların mutlaka güzeldir bu şekliylede deneyeceğim çok güzeller ellerine sağlık canım
Damak Tadı dedi ki…
Dilek çok nefis olmuş banyolu böreklerin ellerine sağlık canım.

Sevgilerle
Yaren dedi ki…
Banyolu börek nefis görünüyor,ellerine saglik,iyi pazarlar diliyorum.